Justice League Sayı Biiiiirr

Efendim bildiğiniz üzere Flashpoint sonrası DC evrenine komple bir reset atıldı ve bütün DC dergileri sayı 1’den tekrar yayınlanmaya başladı/başlayacak. Bu yeni süreklilik içerisinde ilk okuduğumuz dergi ise DC’nin ağır toplarından Justice League oldu.

Bu yeni JL dergisi ile ilgili olarak türkçe bloglar dahil olmak üzere birçok şey yazıldı çizildi. Mesela şu ve şu var. Ben de kendi nacizane incelememi yapıyım dedim.

Herşeyden önce bu komple reboot olaylarını çok sevmiyorum. Daha önce de bundan bahsetmiş ve buna karşılık bunun neden gerekli olduğuna da değinmiştim. DC’nin Flashpoint ile DC sürekliliğini sıfırlayacağı aylardır bilinen bir gerçekti. Dolayısıyla atalarımızın da dediği gibi “titilmiş tötün tavası olmaz.” Dolayısıyla “DC bizi bir kez daha kandırdı” gibi birşe yaklaşım yerine Justice League sayı 1’i yeni bir dergiymiş gibi okudum ve gayet de memnun kaldım.

Öyüküden kısaca bahsetmek gerekirse (okuduysanız bu paragrafı geçin): Gotham polisi Batman’i, Batman de robotumsu birşeyi kovalamaktadır. Birden ortaya Green Lantern çıkar. Robotumsu yaratığı iki kahraman Gotham kanalizasyonunun içlerine kadar kovalar. Robot “Darkseeiid” diye bağırıp kendini öldürür ancak geride bir tür cihaz bırakır. Kahramanlarımız da uzaydan geldiklerini tahmin ettikleri bu cihazın ne olduğunu anlamak için varlığını bildikleri tek uzaylı olan Superman’i bulmak için Metropolis’e gider ve Superman’i bulurlar. “To be Continued…”

Herşeyden önce derginin yazarı Geoff Johns. Son yıllarda birçok büyük crossover’ın yazarı ve DC’nin baş editörü/mimarı konumundaki kişi. Çizer ise Jim Lee. Gelmiş geçmiş en başarılı çizerlerden biri olarak kabul ediliyor kendisi. İşin hikaye tarafından önce Lee tarafına değinmek istiyorum. Blog’un eski bir okuyucusu iseniz Lee’den pek hazetmediğimi de bilirsiniz. Ancak Justice League’i beğenmemi sağlayan önemli öğelerden biri Lee’nin çizimleri oldu. Jim Lee’yi geçmişe nazaran çizer kimliğiyle oldukça az görüyoruz. Yanılmıyorsam en son kendisini Frank Miller tarafından yazılan All- Star Batman’de gördük. Justice League’de Lee’yi beğenemin sebebi yıllardır aynı şekilde çizen o superstar’ın bu sefer kendiini bir adım ileriye taşımış olması diyebilirim. Adamın çizgilerinde kesinlikle birşeyler değişmiş. Kendine has tarzını korumuş ancak bütün çizgilerde bir yumuşaklık ve organiklik hakim. Hiç yoktan artık Batman’i ayı gibi çizmekten vazgeçmiş. Valla beğendim.

Hikaye tarafında ise özellikle deneyimli çizgi roman okurları için merak uyandırıcı hemen hiçbirşey yok. İlk sayı içerisinde sadece dört kahraman ile karşılaşıyoruz. Bunlar Batman, Green Lantern, Cyborg ve Supo. Cyborg’un olması ilginç olmuş çünkü kendisi esasen Justice League’ten öte bir Teen Titans üyesi(idi). Hikaye şu anki DC sürekliliğinden 5 sene öncesinde başlıyor ve kahramanlarımız daha yeni yeni kamuoyu tarafından tanınıyorlar ve henüz kahraman olarak dahi kabul edilmiyorlar. Hikaye bir yana işin bu tarafı bana ilginç geldi diyebilirim. Kahramanların ilk yıllarını okuyamayı hep sevmişimdir (Superman’in Smallville yılları hariç).

Johns’un Hal Jordan ve Batman’i ilk sayıda kullanmasını isabetli buldum. Çünkü oldum olası bu iki tip birbirleriyle anlaşamazlar ve bence bu ikisi arasındaki (şu an için bıyık altından yürüyen) çekişmeyi izlemek/okumak hep eğlenceli olmuştur. Her ne kadar  ikisi arasında geçen muhabbetler (özellikle Hal Jordan’ın söylediği sözler) karakterlerin kişiliklerini neredeyse gözümüze sokmak istercesine abartılı olsa bile beni eğlendirdi ve bir çizgi romandan daha fazlasını beklemek yersiz olur.  Hatta öyle ki Johns’u tanımasam (Kilis’te askerliği beraber yaptık, alt devremdi) Frank Miller’ın zamanında çok kötü eleştiriler alan All-Star Batman’ine göz kırptığını ve inadına böyle yazdığını bile söyleyebilirim. Özellikle Batman’in Jordan’ın yüzüğünü çocuğun elinden şeker alır gibi aldığı sahnede bu bence oldukça açık ve net olarak gözüküyor.

Hikaye şimdilik çok bir şey vaat etmiyormuş gibi duruyor. Ne de olsa DC evreninde büyük bir reboot söz konusu ve bunun tek nedeni olmasa bile nedenlerinden biri de yeni okuyucularla DC evreninin tanışmasını sağlamak. Dolayısıyla önümüzdeki birkaç sayı hatta ilk story-arc boyunca deneyimli okurların ezbere bildiği birçok çizgi karakter ile onbininci defa daha tanışacağız. Fakat inanmıyorum ki bu sıkıcı olacağı anlamına geliyor. Sonuçta Batman ve Joker kaç kere mücadele etti bir hesaplayalım. Yüz mü? Bilmiyorum. Ancak birçoğu eğlenceliydi. Üstüne üstlük herşeyin tıpatıp eskisi gibi olacağını da zannetmiyorum. İnanıyorum ki hikayenin sonucu aynı yani JL’nin kurulması olsa bile olaylar eskisine nazaran farklı gelişecek ve ileriye yönelik birçok ilginç düğümler atılacaktır.

Son olarak değinmek istediğim nokta ise değişen kostümler. Batman’in kostümünden daha önce bahsetmiştim. Finch’in yorumunu çok başarılı bulmamıştım ancak aynı kostüm Jim Lee tarafından çizilince bence cuk olmuş. Yeni pelerin de güzel. Supo’nun ise yakalığı sevmedim. Aristokrat bir hava vermiş. Oysa Superman halk adamıdır. Şu kostüm çok daha iyi bence.

Sonuç olarak Justice League Sayı Biiir bence çok ciddiye alınmaması gereken bir dergi. Bir tür tanıtım sayısı olacağı ve bundan sonraki birkaç sayının da böyle devam edeceği aylar öncesinden belliydi. Benim için eğlence ve aksiyon yüklüydü ve gayet memnun kaldım. Tavsiye ederim.

12 thoughts on “Justice League Sayı Biiiiirr

  1. Başlamayı planladığım flash,batman,JL serilerinden bi tiksinti geldi yazınla. Ben pro çizgi roman okuyucusu değilim. Ama pro bi izleyiciyim. Dizi-filmlerde yer alan klişelere aşina olduğumdan hiç bişey vaadedmeyen sadece karakterleri en baştan tanıtma gayesinde olan bi konuyu okumak konusunda hiç bi isteğim kalmadı. Oysa en başından başlar sürekliliğin bir parçası olurum diye bi inancım vardı. Eline sağlık başkan…

  2. Ben beğendim, yenilik her zaman iyidir. Darkseid ilk sayıdan çıktı ortaya, o biraz hayal kırıklığı yalnız; ama yeni ve daha cool superman iyi gibi. Bakalım, göreceğiz.

    • Darkseid ağır toplardan ilk sayıdan ortaya çıkması biraz “meh” olmuş ama ben onu da severim. En sevdiğim kötü adamlardandır. Bir de şöyle birşey var. İlk sayıdan Darkseid geliyorsa eğer bundan sonra daaha yeni ve ürkünç birşey geleceğini tahmin ediyorum.

  3. Katılıyorum 1. sayıdan ”hayatın anlamını” vermelerini beklemiyordum zaten😀😀 İlk sayı oldukça eğlenceliydi bana göre. Batman ve Hal Jordan muhabbetleri oldukça eğlenceliydi. All Star Batman and Robin the Boy Wonder (ne zormuş yazması:D ve galiba bu seriyi ikimizden başka seven de yok :D:D) yüzük olayının bir benzerini görünce daha daha hoşuma gitti. Hal Jordan’ı maymun etmeleri ayrı hoşuma gidiyor bunu birde Johns yapıyor:D (Frank babaya selam yolla devam:D) sırf o sahne bile yeter bana ilk sayı için. Hal’ın ” ne yoksa uçamıyo musunnnnnn” tripleri ayrı kıldı:D
    Superman bana o naif kimliğinden ziyade biraz daha Bad-Ass göründü ( Superman den ne kadar Bad-Ass olursa artık :D:D) Valla dediğim gibi keyifli seriydi. İlk sayıda Darkseid’ın adının geçmesi bende de sen de oluşan hissi uyandırdı. İlk sayıda Darkseid adı geçiyorsa diğer sayılarda neler çıkacak acaba karşımıza:D Daha ilk sayıdan kestirip atanlardan değilimdir zaten. Adamların aklından geçenleri biraz oturtmasını beklerim hep JL okumaya devam.

  4. Action #1 ‘in preview den ben de öyle izlenim bıraktı. Delikanlı çağları tabii kanı kaynıyor😀 Eski Supi de güçleri yüzünden bir mahcubiyet duygusu vardı sanki ama burada (Action 1 in preview de katarak) daha bir gücünden memnun havası var (onu da gençliğine veriyoruz tabii :D)

    • Evet ben de gördüm polisle kafa kafaya dalıyor. Olabilir de tabii. Grant Morrison yazacakmış. Morrison’un Batman “run”ı çok iyiydi bence. Aynı performansı supoda da gösterecektir umarım

  5. batmanin alet edavat kullanmasının alet manyağı diye yüzüne vurmak her kahramanın harcı değil

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s