Gerekli Şeyler’den ciciler

Malumunuz yaz geldi. Yazın gelmesiyle de beraber bir rehavet, rahatlık, tatil modu da her sektörde olduğu gibi yayın sektöründe de kendini hissettiriyor. Süpriz olmayan bir biçimde yaz ayları boyunca çizgi romanlar da bir mola verecek. Ancak anladığım kadarıyla birçok yayınevi de sonbahar ile birlikte biz okuyucuların üzerine yeni ciltler yağdırmayı planlıyorlar.

Gerekli Şeyler yayınevi de  sonbahar itibatri ile yayınlamayı planladıkları çizgi romanların listesini açıklamış. Yayın listesindeki çizgi romanların hemen hepsi belli bir standartın üzerinde olmakla beraber yayınlamayı düşündükleri ciltler arasında Marvel dışında bir yayınevini görememek beni biraz üzdü. Yanlış hatırlamıyorsam Resimli Roman’da bu konu ile ilgili kısa bir açıklamanın mevcut olması gerekiyor. Gerekli Şeyler özellikle DC Comics’in çizgi romanlarının telif haklarının çok yüksek olduğunu ve bu yüzden şu aşamada DC yayınlamayacaklarını söylemiş. Zaten yayın listesi de bunu doğrular nitelikte.

Açıkcası benim gönlüm DC’den yanaydı. Çok önceleri reklamını yaptıkları kült eser “Kingdom Come” u türkçe okumak isterdiğim doğrusu. Vertigo deseniz.. O da DC’nin alt firması olduğu için telif haklarıyla ilgili durumun aynı olduğunu tahmin ediyorum. Bunun haricinde Dark Horse ve Boom Studios gibi yayınevlerinin birçok güzel yayını olmasına rağmen, tahmin ediyorum ki Türkiye için biraz riskli ve oldukça alternatif kalacaklardır.

Baştada dediğim gibi Gerekli Şeyler’in yayın listesinde oldukça heyecan uyandırıcı çizgi romanlar olmasına rağmen açıkcası bazısı hakkında da o kadar emin değilim.

  • 1602: Bunu  yazarı (Neil Gaiman) dolayısıyla banko olarak görüyorum. Sadece süper-kahraman ya da çizgi roman okurları değil Neil Gaiman yüzünden satın alacak insanlar da olacaktır.
  • Planet Hulk: Bazen bende bir sorun olduğunu düşünüyorum. Çünkü Planet Hulk benim çok ilginç bulduğum biçimde oldukça beğenilen bir hikaye. Hatta öyle ki geçtiğimiz aylarda animasyonunu bile yaptılar. Bu maceranın devamı niteliğinde olan World War Hulk bana göre çok daha eğlenceli bir macera. Ama tabii ortada şöyle bir sorun var ki, Planet Hulk’u okumadan okunan bir World War Hulk, kafa karıştırıcı olabilir.
  • Secret War: Aslında güzel macera. Yani eli yüzü düzgün, ne bir eksiği ne de güdüğü var. Ama bir yandan da –hiç yoktan benim- içinde çok da pırıltı gördüğüm bir macera değil. Yani olsa da olur olmasa da. Bilmiyorum açıkcası. Bu da olsun tabii de, sanki bunun yerine başka birşey olsa daha güzel olurdu gibime geliyor.
  • New Avengers: Bendis’i pek sevmiyorum aslında ama bu güzel işte. Son yıllardaki Avengers karmaşası içindeki en istikrarlı ve başarılı grup ve dergi buydu heralde.New Avengers, Avengers takımı için oldukça sıradışı kabul edebileceğimiz kahramanlardan kurulu. Spider-man ve Wolverine bunların başında. Aslında bu “çok satan” kahramanları bir araya toplamak Kaptan Amerika’dan çok, Marvel editörlerinin işi olsa bile sonuçta ortaya çıkan ürün güzel ve okuması eğlenceli. Güzel seçim yapılmış.
  • Weapon X: Ahhhh, bu güzel işte. Yıllar önce yanılmıyorsam Alfa Yayınları bunu bir okuyucusuna hediye edecekti de nasıl istemiştim. Kim aldı acaba? (Celalettin sen mi aldın?). Wolverine’i herkes seviyor heralde. Ama bu macera hakkaten ayrı bir güzel. Beni en çok şaşırtan ve sevindiren bu oldu. Heyecanla bekliyorum.
  • Silver Surfer – X-Men Klasik Serileri: Bunlar zaten cepte. Para verirken düşünmeye çok da gerek olduğunu zannetmiyorum. Ders gibi çizgi romanlar.
  • Strangers in Paradise: Valla bunun ne olduğuna dair en ufak bir fikrim yok. Ama yayınladıklarına göre iyi birşeydir heralde (öyledir di mi?).

Diğer Yayınevleri de önümüzdeki günlerde  neler yayınlayacaklarını açıklarlar diye ümit ediyorum. Yanılmıyorsam bir ara JBC yayıncılık Umbrealla Academy’i yayınlayacaklarını duyurmuştu. Fakat ne oldu bilmiyorum.

Son olarak ise gelecekten beklentilerim şu şekilde: Hoz Comics aynen devam etsin. Kara Kule’nin hepsi çıksın. Marmara Çizgi Yürüyen Ölüler’e devam etsin. Burda adını anmadığım bütün diğer yayınevleri her türlü çizgi romanı sorunsuz ve sağlıklı biçimde basmaya devam etsin. Savaşlar bitsin, dünyada barış olsun, fidanlar ağaca, ağaçlar fidana dönüşsün.

5 thoughts on “Gerekli Şeyler’den ciciler

  1. Gerekli şeyler beni Watchmen ile büyük bir üzüntüye sürüklemişti. umarım 1602 gibi mükemmel bir hikayeye de aynı kötü çeviriyi uygulayarak(ve comic sans kullanarak) aynı hataları tekrarlamaz.

    • Watchmen’in çevirisinin kötü olduğuna katılmıyorum. Orjinalini okumadım, sadece türkçesini okudum ancak beni rahatsız eden birşey de yoktu. Hatta iyi bile gelmişti.

  2. Gerekli Şeyler’in fontlara dikkat etmesi gerek gerçekten. WOW’ı da Comic Sans kullanarak basıyorlar. Sadece font yüzünden almayanlar bile var.

  3. Eleştirilere karşı saygımız sonsuz.Watchmen’in tercümesi için ilk olarak kötü diye eleştiri
    aldık.Beğenmemiş olabilirsiniz.Bizce çeviri gerektiği gibi yapılmıştır.Fakat şu WOW ‘da ben hala comic sans ları göremedim. Nerede olduğunu söylerseniz memnun olacağım.WOW ‘da yaklaşık 3 ayrı font var ve comic sans yok.Siz kitabı alıp okudunuz mu yoksa kitap daha basılmadan comic sans kullanıldığını hatta gördüğünü iddia edenlerden duyduklarınızı mı yazıyorsunuz?

  4. Umbrealla Academy umarım çıkar, yurt dışına çıkan arkadaşlara ble sipariş verdim kendim de arıyorum ulaşamadım İngilizce’sine. Silver Surfer zaten bekleniyordu uzun zamandır, ilaç gibi gelecek.

    Watchmen eleştirisine katılmıyorum. Fontlarıyla ilgili çok fazla bilgim yok ama çevirisi iyi ve yazıları gayet okunaklı.

    Türkçe’deki Sandman ciltlerinin halini gördükten sonra Watchmen cildine gerçekten laf edemem. Hatta açınca sayfaları dağılmayan ender çizgiromanlardan, gönül rahatlığıyla okunuyor.

Bir Cevap Yazın

