Sea Bear & Grizzly Shark

sbgs_001

Indie denilince aklınıza ne geliyor? Sözlük anlamı şöyleymiş yani bağımsız falan filan… Peki çizgi romanda Indie denilince ne anlıyorsunuz? Benim bundan anladığım çoğunlukla büyük çizgi roman firmalarının ve onların yarattığı “main-stream”in dışında kalan, daha alternatif konuları, daha alternatif kahramanlarla işleyen, görsel olarak main-stream kuzenleri kadar gösterişli olmayan ve böyle bir derdi de olmayan çizgi romanlar. Samimi olmak gerekirse çok ilgilendiğim bir tür değil. Ancak bu tip çizgi romanların bir özelliği var ki o da DC ve Marvel gibi şirketlerin asla basmaya yanaşmayacağı derecede uçuk kaçık öyküleri okurlara sunması. Çizgi roman okumamış biri, kuş bakışı Marvel evrenine bakınca, orada olup biten herşey o kişiye zaten uçuk-kaçık ve hatta absürd gelecektir; doğru. Ancak az birşey modern comiclerle alakası olanlar için bu çizgi romanlar -kendilerince dahi olsa bile- belli bir mantık ve olay sırasına sahip dergilerdir. Dolyısıyla “uçuk-kaçık” ya da “absürd” olmaktan oldukça uzaktırlar. Ancak bence çizgi romanı bir sanat dalı olarak güzel ve farklı kılan en önemli özellik, hikaye ya da kahramanlar ne kadar sıradışı olsalar, ne kadar absürd gözükseler dahi, bunları paketleyip okuyucuya sunabilmesi ve ona okutmayı başarabilmesidir.

Sea Bear & Grizzly Shark da olanca  acayipliğine rağmen (ya da sayesinde) ve samimi havası sayesinde çizgi romanının bu özelliğini sonuna kadar kullanan, oldukça orjinal bir yapım. Image Comic etiketi taşıyan, siyah-beyaz bir one-shot. Derginin ismi biraz tuhaf gelebilir ancak başlık içeriği açıklıyor zaten. Dolayısıyla içeriği de  tuhaf. Çizgi roman, Image Comics ortaklarından, Türk okurların da Yürüyen Ölüler ile tanıdığı Robert Kirkman’ın deniz ayısı ve orman köpekbalığının kökenlerinden bahsettiği birkaç paragraflık bir yazı ile başlıyor. Daha sonra ise hikayelere geçiyoruz.

Dergi 2 farklı hikayeden oluşuyor. Yani başlık sizi yanıltmasın. Ortada deniz ayısıyla, orman köpekbalığının mücadelesi gibi bir durum yok. Her iki hikayenin yaratıcıları da farklı kişiler ve iki hikaye birbirlerinden tamamen bağımsız olarak ilerleyerek sonuçlanıyor. Hikayeler hakkında özet geçmek isterdim ancak öykülerin içeriği bunu hemen hemen olanaksız kılıyor. Şöyle söyleyeyim: İlk hikayede, bir deniz ayısı, iki sayborg, amerikan ordusu, bir tür “iyi” deniz-insanları klanı, bir tür “kötü” deniz insanları klanları ve bunların farklı jenerasyonları, cinayetler, yetim kalan bir çocuk ve bir intikam hikayesi var. Bütün bunlar sadece 24 sayfa içerisine sığmış vaziyetteler ve ister inanın ister inanmayın girişi gelişmesi sonucu olan mantıklı bir öykü şeklinde anlatılıyor. Grizlly Shark’ı konu alan ikinci hikayenin kadrosu deniz ayısının hikayesi kadar kalabalık olmasa bile öykünün kendisi neredeyse daha da uçuk kaçık ve hatta absürde yakın.

Sea Bear & Grizzly Shark oldukça komik ve bolca gore öğesinin kullanıldığı vahşi bir çizgi roman. Zekice düşünülmüş bir çok acımasız espri var ancak bunları da gayet lakayıt biçimde sunuyor. “Böyle dergileri seviyorum…” ile başlayan bir cümle yazacaktım ancak Sea Bear & Grizzly Shark gibi bir derginin daha önce yapıldığını söylemek zor.

Kapak fiyatı $4.50 olarak gözükse bile şuradaki habere göre şu aralar $8.50 civarında satılıyormuş. Bu, derginin ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesi. Bulursanız, görürseniz bir göz atın derim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s