Poh Poh Vakti

Blog’u ilk yazmaya başladığım zamanlar popüler Amerikan çizgi romanları konusunda türkçe birşeyler karalayanın bir tek ben olduğumu zannettim uzun süre. Açıkcası bu, bana kendimi bir tür deliymişim gibi hissettiriyordu (aslında hala öyle hissettiriyor). Ancak zaman geçip de google’u biraz daha tırmalayıınca tek uzaylının ben olmadığımı gördüm. Sol taraftaki blogroll’da birçok blog görüyorsunuz. Hemen hepsi iyi ve sevdiğim bloglar. Zaten iyi olmasalar buraya koymazdım.

Ancak bu bloglardan bazılarını kendime daha yakın buluyorum ve içlerinden birinde bir post atıldığı vakit Google Reader’da ilk onu okuyorum. Dolayısıyla Ava Giden Avlanır’ın günlük 400 hit’e yaklaşttığı bugünlerde sevdiğim bloglardan bahsetmenin uygun olacağını düşündüm.

Tengunner

İlk keşfettiğim bloglardan biri ve hala favorilerim arasında. Tengunner çok sık post atmıyor. Ancak attığı postlar çizgi romanlar için bile oldukça sofistike ve dolu oluyor. Çoğunlukla Dc Comics etrafında dönen konulardan bahsediyor ve Dc evreni hakkında anladığım kadarıyla hakikaten geniş bilgiye sahip. Ayrıca Ava Giden Avlanır’a en çok comment bırakan arkadaş. Seviyorum bu blog’u.

$2.99

Ben onları değil, onlar beni buldu. Tengunner Dc konusunda ne kadar bilgiliyse bu arkadaşlar da aynı şekilde Marvel konusunda bilgili. Aslında nispeten eski sayılabilecek bir blog. İlk postlar 2 sene önce atılmaya başlanmış. Daha önceleri sadece Emre Arifoğlu tarafından yazılıyordu, şimdi ise Berk isimli arkadaşın da postlarını görüyorum. İncelemeler, değerlendirmeler ve gayet geyik ve eğlenceli postlar da olabiliyor. Ancak 1 aya yakındır herhangi bir post atılmıyor. Dün rüyamda 6 post birden attıklarını gördüm. Gerçek çıkacak mı acaba rüyam?

Çizgi Roman TR

Batuhan isimli arkadaş tarafından yazılan bu blog ise çizgi romanlar yanında alakadar filmlerden ve oyunlardan da bahsediyor. Güzel blog ancak bu da uzun süredir yenilenmiyor. Özellikle şu iki post ile büyük saygımı kazandı:  Çizgi Roman Terimleri 1 ve Çizgi Roman Terimleri 2. Gerçekten ciddiyetle yapılmış çalışmalar.

Türkçe Çizgi Roman ve Manga

Ava Giden Avlanır’da da epeyce comment bırakan Darkruse nickli arkadaşın başını çektiği ufak bir ekibin blog’u. Türkçesi olmayan ve yakın tarihte olma ihtimali de bulunmayan güncel çizgi romanları türkçeye çeviriyorlar ve CBR formatında sunuyorlar. Türkçesi olanları ise kesinlikle çevirmiyorlar. Oldukça emek isteyen bir iş ve bunu da kaliteli biçimde yapıyorlar. Seçtikleri çizgi romanlar da hakikaten iyi.

Koloni

Yeni keşfettim. Güzel blog. Sadece Amerikan çizgi romanlarından bahsetmiyor. Değerlendirmeler, ilüstrasyonlar ve türk çizgi roman piyasası, yaratıcıları, yazarları ve çizerleri ile ilgili birçok makale ve röportaj içeriyor. Ben de dahil olmak üzere Türk yazarlar arasında en güzel değerlendirmeler bence bu blog’ta. Ancak bu blog ile ilgili kişisel bir problemim var; O da tarayıcımın blog’un URL’sini açmaması. Sadece Reader üzerinden okuyabiliyorum.

Just An0ther G33k

Çiçeği burnunda yeni bir blog. Sanırım bugün ilk haftasını doldurmuş olacak. Ancak yine de attığı postları çok kaliteli buldum ve umarım devamı da gelir.

Zagor’un sözü bu!

Şahane blog. Sadece girin ve okuyun.

12 thoughts on “Poh Poh Vakti

  1. Hahaha, Bülent valla allah söyletti. Ben bir süredir ingiltere’deydim, o yüzden güncelleme fırsatım olmuyordu; Berk de uyuyor herhalde. : ) bir kaç güne sürprizlerle döneceğiz, seni de sıkı takip ediyoruz söyleyelim.:)

  2. eheh teşekkürler ben de bu blogu seviyorum.

    blogu yazmaya başladığım dönemde benim bildiğim kadarıyla çr ile ilgili blog yapan bi tek grafikroman.wordpress.com ekibi vardı. bu işi ilk yapanlardandılar. belki de ilktiler bilemiyorum.

    benim gözlemlediğim özellikle $2,99’un çıkmasıyla(ilk yazı eski bi tarihte atılmış olabilir ama düzenli yazmaya geçen sene başladılar sanırım) çizgi roman ile ilgili blog yazanların sayısı artmaya başladı. $2,99 geniş bir kitleye esin kaynağı oldu sanıyorum.

    bloglar canlanırken forumlar kan kaybediyor. yayınevlerinin takip ettiği forumların yayınevi ile birebir iletişime geçmek dışında bir işlevi kalmadı sanırım.

    • grafikroman’ı biliyorum. Bence çok sağlam blogtu. Yenilenmemesi üzücü. Hafif sosyopat bir insan olduğum için forumlara pek bulaşmıyorum. Eninde sonunda çenemi tutamayıp birçok forumda kınanmışlığım vardır hehe:) Ancak okuyucu olarak Resimli Roman girmek istiyorum. Yıllar önce kayıt yaptırmıştım. Şifreyi unuttum, recover istedim, mail yollandı diyor yok. Yeni kullanıcı kaydı yapıyorum, o da yok. Admin’e mail atıyorum mail kutusu dolu diyor. Ne diyim…. vışşşşşş.

      • İşte forumların en kötü yanı senin dediğin gibi kınanmak. çok basit şeylerden tartışmalar alev alıp insanlar küstürülüyor. o yüzden türk çr camiası için en hayırlısı sanırım blog 🙂

        justan0therg33k’in sorusuna cevaben: grafikroman ekibi vakitsizlikten yazmayı bıraktı. sıkıldılar birazda. blogu hazırlayanlardan biri baykuş kitapla çizgi roman yayıncılığı işine girdi.

  3. Geri bildirim: Kahramanlar Sinemada: Süper Sinema » BLOG DÜNYASI-1

Bir Cevap Yazın

