Legion of Super-Heroes #1(Dc Comics)

Dc evreninin 31. Yüzyıldaki süper kahramanlar topluluğunun maceralarını konu alan Legion of Superheroes’un 6. versiyonun ilk sayısı dün itibari ile yayınlandı. Daha önce de birçok türk çizer Amerikan çizgi roman piyasasında çalıştı ki bunların başında yine Yıldıray Çınar, Hakan Tacal, Melike Acar ve Mahmud Asrar geliyor. Ancak sanırım bu kadar “major” bir dergide ilk ismi geçen Yıldıray Çınar olacak. Yıldıray’ın çok sevdiğim çizim tarzından kendim bahsetmek yerine direk olarak Comic Book resources’taki Doug Zawiszar tarafından yapılan review‘dan çevireceğim:

Yıldıray Çınar’ın daha önce yayınlanan kapakları ve previewları Legion of Super-Heroes’a göz atmak için beni zaten cezbetmişti. Çınar’ın sanatı keskin, canlı, detaylı ancak önemsiz ayrıntılar tafından da ezilmiyor. Cınar klasik sayılabilecek bir biçimde kahramanları resmediyor ve onlara gerek yüz mimiklerinde gerekse de duruşlarında çok geniş bir ifade yayıyor (kötü çeviri). Sanatı Tom Grummentt ve Howard Porter’ın sanatının arasında bir yerlerde duruyor ancak orjinalliğini de korumayı başarıyor. Legion of Super-heores frençayzında daha önceki sanatçılar olan Gary Frank ve George Pérez’i takip etmek Çınar için kolay olmayacak, zaten bunun yerine Çınar bu isimleri tekrarlamak yerine, akıllıca biçimde kendine yeni bir yol belirliyor. Çınar’ın sanatı iyi ve eminim ki bu dergi devam ettikçe ve Çınar karakterlere alıştıkça daha da iyi gözükmeye devam edecek.

Valla doğru söze ne denir. O yüzden ben de fazla uzatmıyor ve işin hikaye kısmına geçiyorum:

Legion of Super-Heroes gibi çizgi romanları kendime biraz uzak bulurum açıkcası. Ben daha çok sokaklarda geçen çizgi romanları seven bir tipim. Kozmik olaylar, zaman yolculukları, uzak gelecekler çizgi roman içerisinde olunca bana biraz uzak kalır Ancak Yıldıray’ın çizimlerini görmek için okuduğum bu dergi beni oldukça şaşırttı. Sanırım hikaye son versiyonun bıraktığı yerden devam ediyor. Ben de önceki versiyonlardan hiçbirini okumadım. Ayrıca daha önce de birçok kereler söylediğim gibi bir sayıdan fazla sürecek bir maceranın sadece ilk bölümüne bakarak o macerayı ya da dergiyi eleştirmeyi anlamsız buluyorum. Ancak Legion of Super-Heroes bu noktada bende oldukça değişik bir etki bıraktı. Olayları ve karakterleri çok tanımasam bile yine de yazarın satır aralarını bolca kullanarak yaptığı anlatım ve diyologlar ile hikayeye rahatça dahil olabildim. Hemen hemen hiçbir kare boşu boşuna oraya konulmamış ve her diyalog ve her kare hikayenin ilerlemesine yardım ediyor ve daha sonraki sayılarda çözülecek birkaç düğüm de ortaya koyuyor. hatta ve hatta sanırım Dc’nin yakında gerçekleşecek olan event’lerinden biri olan Flashpoint’e bile gönderme var (göndermeden öte hikayeler bir şekilde birbirleriyle alakası olacak sanırım). Bu sayıda birçok şey anlatılmasına rağmen yine de kesinlikle okuyucuyu sıkmıyor hatta aksiyonun oldukça doyurucu olduğunu bile söyleyebilirim. bu sayı benim için tam bir süper-kahraman çizgi romanıydı.

Bu dergiyi Yıldıray’ın çizimlerini görmek için zaten takip etmeyi planlıyordum ancak sanırım artık iyi bir dergi olmaya aday olduğu için de takip edeceğim.

One thought on “Legion of Super-Heroes #1(Dc Comics)

  1. Ben de daha önce hiç Legion okumamama rağmen uzun zamandır bekliyordum bu dergiyi. Yıldıray Çınar’ın çizimleri için takip edecektim açıkcası ama hikaye de oldukça iyi bence sonraki sayılar karakterlere alıştıkça okuması giderek daha zevkli olacaktır. Bir de Jim Lee’nin varyant kapağı gördüm de Saturn Girl’ün saçlarının acilen uzaması gerek.😀 Genel olarak puanım 7.5/10

Bir Cevap Yazın

