Yanılmışım

Geçen senenin sonunda atmış olduğum artis körtis post’ta Disney’in Marvel’ı satın alması ile ilgili düşüncelerimi belirtmiştim. Ancak dün itibari ile Superheroes-R-Us adlı blogta çıkan habere göre yanılmışım:

Haber Marvel Comics’in Imprint’i Marvel Max tarafından yayınlanan Jason Aaron tarafından yazılan ve Steve Dillon tarafından çizilen 5 ay kadar önce tekrar yayınlanmaya başlayan Punisher MAX dergisi ile ilgili. Bilmeyenler için MAX, Marvel’ın esas evreni olan Eath 616’dan daha farklı ve daha realist bir gerçeklik üzerine kurulmuş olan başka bir evreni konu alıyor. Max dergileri, içeriklerindeki şiddet, seks ve konuşma dili açısından yetişkin tabir edilebilecek okur kitlesini hedefliyorlar.

Superheroes-R-Us’ta yayınlanan haber; şu an Marvel’ın büyük patronu konumundaki Disney’in, Punisher Max dergisini, bu ay başlayacak ve 5 sayı sürecek olan Bullseye adlı maceradan sonra iptal edeceği yönündeydi. Bunun nedeni ise derginin son sayısında betimlenen olaylar: Mafya patronu Wilson Fisk AKA Kingpin’in kendi hayatını kurtarmak için öz oğlunu feda etmesi ve bunun üstüne karısına söylediği sözler: “Bir tane daha yapabiliriz.”

Disney yönetimi bu sayfalarda yaşanan olaylar için şunları demiş: “Açıkcası Disney Marvel’ın birçok şeyi yapmasına izin veriyor ancak çocukların öldürülmesi bunlar arasında değil.”

Haber ne kadar doğru bilmiyorum çünkü Superheroes-R-Us dışındaki herhangi bir kaynakta aynı içeriğe sahip bir habere rastlamadım. Gerek Marvel Comics, gerek Marvel Max olsun şu an devam eden tüm Marvel yayınları içerisinde benim en başarılı bulduğum iki seriden biri olan Punisher Max’in iptal edilmesi beni üzdü. Sahnenin oldukça vahşi olduğunu kabul ediyorum ancak zaten Punisher Max’i bu kadar başarılı kılanın da biraz da bu vahşet olduğunu düşünüyorum.Vahşet yanlısı bir insan değilim ancak hedef kitlesi 12-18 yaş grubu olan normal Marvel dergilerinde insanların bağırsakları sadece okuyucuyu şok etmesi (ve bu gençlerin vahşete olan açlığını tatmin edip, kötü sayılabilecek serileri sattırması) için sağa sola, olanca abartı biçimiyle saçılırken, Punisher Max’teki bu sahnenin  hikayeye, karakterlere  korkunç bir dramatik katkısı var. Yani sadece okuyucunun ilgisini çekmek, “vay be vahşete” bak dedirtmek için orda değil. Ve üstüne üstlük zaten yetişkin okuyuculara yönelik bir Imprint’ten yayınlanıyor.

Dediğim gibi bilmiyorum bu haber ne kadar doğru ancak umarım bu Disney’in Marvel üzerindeki despotluğunun başlangıcı değildir.

2 thoughts on “Yanılmışım

  1. Hem geç, hem de güç bir yorum olacak bu. Açıkçası Punisher Max serisini okumaya henüz bir hafta önce başladım ve tek kelimeyle bayıldım! Sekiz sayıyı takır takır okudum ve bugün açlığımı doyuramamış bir şekilde siteden siteye atlarken bu yazıyla karşılaştım. Gerçekten böyle birşey olamazdı, bu kadar şahane bir seri iptal edilemezdi. Sonra yazının bu yazının yayınlanma tarihi dikkatimi çekti ve hemen Superheroes-R-Us’a, orjinal yazıyı okumaya gittim. Ama bir de ne göreyim, öyle bir yazı yoktu! Sonra ilk başta aklıma gelen kötü olasılık bir forumda karşıma çıktı: http://www.tvpreservation.com/forum/showthread.php/disney-forces-marvel-10568.html?s=8c25e5f4b0eff6ecef270ce7435a48d4& . Rahat olun, olay sadece bir Nisan şakasından ibaretmiş!

Bir Yanıt Bırakın

