Herşeyin bir sınırı var

Modok’u bilir misiniz? Bilmezesiniz bile bu koca surat bir yerlerden tanıdık gelebilir. George Tarleton  ortalama bir teknisyenken, çalıştığı şirkette yapılan deneylere denek olarak katılarak mutasyona uğrar. Bu mutasyon George’u dünya üzerinde en zeki beyinlerden birine dönüştürüken dış görünüşünü de değiştirir ve George M.O.D.O.C.‘a (“Mobile Organism Designed Only for Computing”) dönüşür. Daha sonra sizin de tahmin edebileceğiniz gibi Modoc kafayı sıyırır ve bir süper kötüye dönüşür. İsminin son harfi olan C’yi de ‘Killing’in K’si ile değiştirerek adını M.O.D.O.K yapar (hehe)

Modok’un tipi çok uçuk kaçık. Komik derecesinde absürd. En azılı rakibi: Ninja Tospağalardan Krank.

Bir çizgi roman okuyucusu birçok saçmalığı  kaldırabilir. Buna Modok da dahil. Ama bu aşağıdaki kareye birçok hardcore okurun bile hazır olduğunu zannetmiyorum. Özellikle de saç şekline:

9 thoughts on “Herşeyin bir sınırı var

  1. Bence her okur saçmalığı bir yere kadar kaldırabiliyor. Ben bu konularda pek toleranslı değilim. Batman’in zamanda kaybolması fikrine sıcak bakamıyorum mesela ya da uyduruk diriliş hikayeleri ile geri dönen karakterlere(bkz: Superboy, Flash ve Kid Flash)

    MODOK gibi uçuk karakterlerin çoğu gümüş çağın ürünü. Çizgi roman piyasasında da son dönemlerde büyük bir gümüş çağ aşkı baş gösteriyor. MODOK sanırım Hulk dergilerinde gözüküyor bu aralar bilemiyorum. 80’lerin ikinci yarısından sonra bu uçuk konseptleri ve karakterleri temizlemeye çalıştılar daha gerçekçi bir yaklaşımı denediler ama 90’larda her yer kan gölüne döndü.

  2. Kesinlikle doğru söylüyorsun. Aslna bakarsan ben All Star tarzzı ya da Astonishign X-Mne tarzı daha ‘optimist’ çizgi romanları da seviyorum. Batman’i senin de bildiğin gibi Morrison yazacakmış. O yüzden ben bir nebze olsun umutluyum. Ama aFlash Rebirth falan gerçekten gereksiz bir kitap bence.
    Modok Hulk’larla kapışıyor rya da kapışmaya hazırlanıyor ama seri gerçekten sıkıcı devam ediyor bence. Okumayı bıraktım gibi birşey nerdeyse.
    Ben seviyorum aslında böyle uçuk kaçık tipleri ama dediğin gibi “gerçekçi” bir yaklaşım içerisinde zayıf kalıyorlar ki yine dediğin gibi gerçekçilik kan gölü ve bence karakterlerin bitmek bilmeyen duygusal saçmalıkları şeklinde vuku buldukça da sıkıcı olaibliyor (bkz. 90’ların X-Men’i, bence yalan rüzgarından daha karışık)

  3. Bunun M.O.D.O.T’u var, M.O.D.A.M’ı var, M.O.D.O.G var, hatta amalgam serisinde Hector Hammond ile birleştirerek (ki o da ayrı bir koca kafa) H.E.C.T.O.R olmuşlardı. Modok benim sevdiğim bir karakter, tabii ki tutulmuş bir karakteri böyle genişletmek sık görülen bir durum. Sanırım yeni yayınlanacak Deadpool Corps.’da da bunun bir parodisini izleyeceğiz.

  4. Ayrıca ekleyeyim, son “Fall of the Hulks” serisine kadar Modok marvel tarafından genellikle geyik amaçlı Web Comicslerde kullanılan bir karakter halini almıştı.

  5. Deadpool Corps’u da hiç merak etmiyorum valla. Deadpool’un Daniel Way tarafından yazılan dergisi güzel bence. Direk Deadpool olanı. Ama Team-up’lar felaket. Corps’a bakacağımı bile düşünmüyorum.

Bir Cevap Yazın

