Kitap okumanın faydaları

Gerçekten çok fazla sayıda çizgi roman okuyorum. Bunların birçoğu hakkında yazmak istemiyorum. Çünkü yazmaya kalksam, anlatacak bişey yok. Yani okuduğum çizgi romanların  birçoğu -haliyle-  benim içimde herhangi bir duygu uyandırmıyor. Sadece okuyorum. Ama bazı çizgi romanlar var ki,  onlar hakkında ben de bir iki çift laf edeyim istiyorum. Fakat aklın yolu bir olduğundan, zaten bu çizgi romanlar hakkında yazılan yazılmış, çizilen çizilmiş oluyor ve bana da susup oturmak kalıyor.

Bu da onlardan biri: All Star Superman. Hakkında “şöyle iyi, böyle güzel” diye konuşmak istemiyorum çünkü zaten toplam üç tane olmak üzere; biri “en iyi yeni seri”, diğer 2’si ise “en iyi devam eden seri” dalında Eisner ödülü var.  Öyküleriyle (Grant Morrison) tamamen oldschool  , sanatı ile de (Frank Quitely) tamamen modern  bir yapıt. Yeni bitirdim ve son aylarda okuğum en güzel şeydi.   Verdiğiniz her kuruşa değer (Bak bu önemli aslında. Çünkü bu blogta ilk defa bu satırları okuyanlara “paranızı şuna harcarsanız faydasını görürsünüz” demiş oluyorum.).

Övgüler bir yana, All Star Superman sayı 10’dan  aşağıdaki kare beni çok güldürdü. Kel adam, Superman’ın baş düşmanı,  dahi ve multi-milyoner iş adamı, sosyopat Lex Luthor. Görmüş olduğunuz karede; Luthor hapiste ve hücresinde kirap okuyor. Kitabın ismine dikkat lütfen.

Optimist değil mi?

Bir Cevap Yazın

