Gözüktüğüm kadar deli değilim (ben deli değilim bedroom mix)

2 gündür ingilizce web sayfalarından ve bloglardan öte, çizgi roman konusunda türkçe sayfaları ve blogları araştıyorum. Aslında beklediğimden daha fazla sonuçla karşılaştım (hoş bunların bir çoğunu zaten biliyordum). Ancak gözümden kaçan bir linke bugün “tıklayabildim”.

Peşinde olduğum şey türk çizgi romanlarından öte benim bu blogda bahsettiğim ve daha çok Amerikan piyasasından ve çizgi romanlarından bahseden bir sayfa ya da blogtu. Dediğim gibi birçok Türkçe çizgi roman sayfası mevcut ama çoğunluğu ya Türk ya da Avrupa çizgi romanlarından bahseden ya da karakterlerin biyografilerini anlatan veya “hangi kahraman daha güçlü?” şeklinde postlarla dolu forumlardan oluşan sayfalar.

Bu sayfalrı çok sevmiyorum neden? Türk ya da Avrupa çizgi romanlarıyla bir problemim yok ama Türkiye’de oldum olası birçok fanı olan Teksas, Tommiks kuşağından biri asla olamadım. Ne Zagor’u, ne Teks’i sevebildim ve bu bahsettiğim çizgi roman sayfalarından birçoğu da bu kült karakterler çevresinde şekilleniyor. Yani Türkiye’deki bir çok ciddi okuyucunun aklına ÇR denilince Teksas/Tommiks geliyor. Ben bunlardan biri değilim. Yani  özellikle benim yaş grubuma dahil Türk  ÇR okuyucuları ile çizgi roman tanımını farklı şekillerde algılıyoruz (Dylan Dog ve Nathan Never’ı severim ama).

Biyografiler ise iyi hoş. Ancak eski bir okuyucu olduğum için bütün herşeye hakim olmasam bile birçok karakter hakkında zaten bilgi sahibiyim. Ayrıca bu konu ile ilgili olarak az buçuk ingilizce bilen herkes gibi çok daha detaylı yabancı kaynaklara da ulaşabiliyorum.Dolayısıyla benim gibi biri için bu sayfalar gereksiz.

Forumlara gelince. Forum olayını İthaki Forumları’nda yıllar önce hemen hemen bütün üyelerin katıldığı (forum versus bülent) bir tartışma sonucu kapadım (Söylemeden edemeyeceğim ama fantazi ve bilim kurgu forumlarındaki çoğu insan ya yaşı küçük ya da kompleksli ve cahil manyaklardan oluşuyor. Asimov okumayıp bilimkurgu hakkında atıp tutanlar.. Ben de bir tür sosyopat olunca.. bilirsiniz işte; ateşle barut yanyana durmaz).

Dolayısıyla şu 7 denizlerden daha geniş olan internet aleminde güncel amerikan ÇR piyasası hakkında birşeyler karalayan tek Türk yazar olduğum gibi bir duyguya kapılmıştım. Duygu ne kelime, tek ben varım zannediyordum. Bir iki kişi dışında da blogu düzenli olarak okuyan birilerinin var olduğunu zannetmiyordum (ki hala zannetmiyorum.) Dolayısıyla daha önceki bir postumda da bahsettiğim gibi kimse için değil kendimi eğlendirmek için bu blogu yazmayı sürdürüyorum. Her ne kadar bu “gururlu” karara hala bağlı olsam da insan bunca vakit ayırdığı bir uğraşın birilerine daha ulaşmasını istiyor. Hadi öyle birşey olmasa bile, bir yerlerde sizin gibi olabilecek birilerinin var olma ihtimalinin görmek istiyor. Aksi halde kendinize şu soruyu sormadan edemiyorsunuz: Ben deli miyim?

Ben deli değilmişim. Gerçekten de benim gibi birileri daha varmış. ÇROP‘nin linklerinden birine tıkladım ve Mete Güner tarafından yazılan Tedgunner ismindeki blog ile karşılaştım. Güner belli ki en az benim kadar  (en az….yani benden büyük ihtimalle daha çok) bilgili ciddi bir ÇR okuyucusu. Güncel olarak Amerikan ÇR piyasasını takip ediyor. Anladığım kadarıyla esas eğilimi benim tersime DC Comics üzerine. Buna da ayrı sevindim çünkü ben de DC konusunda zayıfım. Çok fazla post atmıyor ama yine de hiç de yabana atılamayacak süredir düzenli biçimde blog tutuyor.  Bugün bir çırpıda bütün bir blogu yedim yuttum. Kendisini tebrik ederim ve buraya da, blogroll’a da link olarak yapıştırırım.

Buraya tıklayın beyler bayanlar: http://tengunner.wordpress.com/

One thought on “Gözüktüğüm kadar deli değilim (ben deli değilim bedroom mix)

  1. Merhaba yazınızı ve sitenizi yeni gördüm. Okul ve kendi projelerim yüzünden bloga çok sık yazamıyorum. Blogu beğendiğinize sevindim.

    Belirttiğiniz gibi DC ağırlıklı yazıyorum. Arada dengelemek için Marvel ile ilgili bir kaç şey de yazıyorum.

    Blogunuz gerçekten çok iyi olmuş. Artık düzenli takip ederim🙂

Bir Cevap Yazın

