Haftalık İnceleme

Her gün en az 1 en çok 5 olmak üzere haftada sanırım ortalama 20-25 civarında ÇR okuyorum. Bunların hepsinin hakkında tek tek inceleme yapmayı gereksiz ve yorucu görmekle beraber, okuduğum bunca şey arasında 2-3 kelimeyi hakkeden eserlerin sayısının da küçümsenmemesi lazım. Dolayısıyla bundan böyle okuduğum ve dikkatimi çeken (hem pozitif hem de negatif yönde) dergiler hakkında ufak da olsa bir inceleme yapmaya karar verdim.

P.S. : Çizim ve öykü olarak iki farklı puan veriyorum. Daha sonra, bu puanların ortalamasını o sayının genel puanı olarak notlandırıyorum.

P.S. 2: Bu incelemeleri elimden gelidğince haftalık (yani güncel) yapmaya gayret edeceğim ancak benim o hafta okuduğum fakat yayın tarihi daha önceki haftalara denk gelen ÇR’ler de bu inceleme  içinde yer alabilir.)

Lezizler:

Anna Mercury 2 #001-#002
Yayıncı: Avatar
Puan: 8.5

anna-mercury Anna Mercury Avatar Comics (daha önce hiç duymamıştım) yayınlanıyor. Bu 2. versiyon. Ne daha önce duydum ne de gördüm ancak 2. versiyonu olduğuna göre oturmuş bir geçmişi olsa gerek. Wiki’lemek gerekecek ve bunu da zevkle yapacağım.
Anna bir şekilde uzayla bağlantısı olan, henüz kim için çalıştığını çözemediğim, kızıl saçlara ve de beklenildiği üzere ne şekle girersen girsin hala seksi gözükmeyi başaran vücuda sahip olan özel bir ajan. Dolayısıyla elimizde tuttuğumuz ya da ekranımzda gördüğümüz dergi de işin içine bolca bilimkurgu, fantazi, biraz seks ve politika yerleştirilmiş, yerinde ve güzel espriler koklatılmış bir  çizgi roman. ÇR’larda ne ajanları ne de dişi ÇR kahramanlarını severim (çünkü nedense her erkek ÇR kahramanı ayrıntılı sayılabilecek bir kişiliğe sahipken, birkaçı hariç (özellikle “evil” olanlar) kadın karakterkerin hemen hepsi birbirinin aynıdır). Ancak Anna kafamdaki bu faşitçe tabuyu ne olduğunu anlamadan yıkıverdi. Öyküye dair konuyla ilgili bilgisizlikten öte gelen (wiki…) boşluklarım olsa da gidişat oldukça neşeli ve kıvrak. Çizimler de bilakis stil sahibi. Öykünün çoğunluğu zaten bu güzel çizimlerle anlatılıyor. Üstüne üstlük bir de Anna’nın komik sayılabilecek bir espri anlayışı var. Bana İngiliz çizgi romanlarını hatırlattı. Haftanın altın madalyası.

Beast of Burden #001
Yayıncı: Dark Horse
Puan: 8

BeastsOfBurdenDarkHorseComics_thumb Konu klasik aslında. Amerika’nın kırsal bir eyaletindeki köylerden birinde garip, esrarengiz olaylar dönmektedir. Bu olayları kimse gönül rahatlığıyla dile getiremez ancak yine de herkes bir şekilde hissetmektedir. Kasaba ahalisinden çeşitli yaşlar ve “türlerdeki” gençler de bu garip olayları araştırmaya karar verir. Buraya kadar sanırım her şey normal. Tek fark ÇR’nin baş kahramanları olan bu topluluk üyelerinin kasabanın kedi ve köpeklerinden oluşması.
Henüz ilk sayısında olmasına rağmen (bu hafta 2. sayı çıkıyor sanırım). Beasts of Burden bir şekilde kendisine beni bağımlı yapacak gibi duruyor. Başkahramanların kedi ve köpeklerden oluşması ve hiç insan olmaması BoB’a modern bir fabl havası katmış ve gerek çizimler, gerekse de renklendirme olsun, bu yönde şekillenmiş. Hikaye belki kedi köpek arasında, belki de ormanlarda ev bahçelerinde geçmesinden dolayı bir masal yumuşaklığına yakın sayılabilirdi – Tabii henüz ilk sayı olmasına rağmen Avngers vs. Hulk tadında bir kavga olduğunu ve 1 köpek ve de 1 kedinin telef olmasını sayılmazsa. BoB’un anafikri komik derecede basit olmasına rağmen bu ilk sayıdaki hava korunabilirse önümüzdeki yıllarda hatırlanacak bir ÇR olacağını nah şuraya yazıyorum. tüü…yazdım.

Daredevil #501
Yayıncı: Marvel
Puan: 8

daredevil501 Hayatımda hiç Daredevil okumadım. Gerçekten. Yani gittim en gereksiz çizgi romanları bulup çıkardım, okudum. Ancak Marvel’ın bu en çok satan ve MU’da bir şekilde en çok saygı gören kahramanlarından biri olan DD’i gerçekten  vakit ayırıp ne okumuşluğum ne de araştırmışlığım vardır. Ayrıca bir gıcığım falan olduğundan değil, tam tersine; genellikle spider-man ve punisher gibi  dünyadan önce çevrelerindeki yaşamı kurtarmaya çalışan daha “ayak takımı” tiplerin arasında görmüşümdür DareDevil’ı ve genellikle hikayeyi renklendirir.
DD 2. jenerasyona ait bir karakter ve hemen hemen bu dönemin tüm özelliklerini taşıyor. Ya da ben taşıdığını zannediyordum ta ki geçen ay DD #500’ü, The List: Daredevil’ı ve bu hafta da DD #501’i okuyana kadar.
Ahlak timsali kör avukatımız Matt Murdock (Daredevil) sanırım herşeyi kaybetmiş; gizli kimliğini, kariyerini, kız arkadaşını.. vb. Elinde avucunda acı ve dramdan başka pek birşey kalmamış sanırım. Dolayısıyla Murdock eski yaşamanı tamamen terk ederek yer altına çekilmeye ve eski düşmanlarından The Hand adlı katil ninja örgütünün “greater good” için başına geçmeye ve onları kendi amaçları doğrultusunda kullanmaya karar vermiş. Hatta bunun için örgütün isediği “fedakarlık”ı kabul ederek kendi ustası ve Hand’in ezeli düşmanı Izo’yu bile öldürüyor ve hikaye burda to be continued oluyor.
Hiç beklemiyodum ama şu an süper kahramanlar arasında hikayesi bende en çok merak uyandıran karakter Daredevil. Öyle gözüküyor ki Matt Murdock birçok SK ÇR’sinde zor görülebilecek bir kimlik değişimi içerisinde ve bu, hikayeyi sonu belli bir ölme-dirilme hikayesinden çok daha heyecanlı ve dinamik kılıyor. Hikaye anlatımı olabildiğince sade ve bence konunun dramatizmine uygun şekilde “içe dokunur” vaziyette ve çizimler de Daredevil’ın geçirmekte olduğu bu karanlık dönemi çok güzel resmediyor. Herşey gayet uyumlu ve tadında. Kapak da ayrı bir leziz.

Frank Castle: Punisher
Bunu uzun uzun yazmaya gerek yok ancak Marvel da tıpkı DC’nin Vertigo’su gibi, MAX adında daha yetişkin kesime hitap eden bir alt şirket kurdu ve bildiğimiz MU’dan buraya geçiş yapan ilk kahramanlardan biri de Punisher oldu. Bu yeni başlayacak olan serinin ilk sayısı ve 5 kısa öyküden oluşuyor. Güzel sayı. Puanı: 7

Haftanın Yazıkları

Batman #691
Yayıncı: DC
Puan: 6.5

batman 691 Bruce Wayne’in ölmesiyle beraber Bats cephesinde işler karıştı bildiğiniz gibi. Şu aralar Batman bayrağı eski Robin Dick Grayson’un elinde. Batman 691 sıradan bir geçiştirme sayısı. Aslında çok kayda değer bir durum yok. Batman Two-Face ile kendi sanctuary’sinde kapışıyor ve alfred’in de yardımıyla Harvey’i alt ediyor. Elbet ki ileriye dönük birkaç göz kırpma mevcut. Yeni bir düşman Batman’i alaşağı etmek için planlı biçimde hazırlanıyor (taktik olarak Bruce’un belkemiğini kıran Bane’i hatırlattı bana) ve bunun içinde Bats’in bütün baş düşmanlarını kendi emri altında örgütlüyor. Bunun dışında yeni Batman’imiz, Bruce’un, Garyson ailesinin ölümü ile ilgili bir sırrın kapısını azcık da olsa aralıyor.
Bruce’un ölmesiyle ve massive tabir edilebilecek 700. sayının yaklaşmasıyla beraber Batman’de daha kritik gelişmeler bekliyordum ancak bu sayı beni kişisel olarak çok da heyecanlandırmayan içeriği ile biraz hayal kırıklığına uğrattı. Öykü anlatımı ehhh işte – çünkü bu sayıda anlatacak çok birşey yok, çizimler ise yine şık ve güzel ama o kadar yani. Olay olmadığı için o da çok zevk vermedi.

The List: Secret Warriors
Yayıncı: Marvel
Puan: 6

the listsecret warriors The List hakkında daha önce epey attım tuttum. Şimdiye kadar bu seriden 4 ya da 5 sayı çıktı sanırım; bir dolu/bir boş şeklinde. Yanılmıyorsam yalnızca iki sayısında MU’yu etkileyecek birşey gerçekleşiyor (bu da onlardan biri) ancak yine de genel olarak bence baştan savma ve başarısız bir seri. Bu sayı bir nebze diğerlerine göre daha heyecanlıydı (başrolde Nick Fury olmasına rağmen – hiç sevmem süper kahramanlar arasında ajan muhabbetini). Ama yine de gerek çizimler gerekse de hikaye bana boş geliyor. Sırf daha sonra olacakları doğru dürüst anlayayıım, birşeyler kaçırmıyım diye okuyorum bu seriyi. Çünkü yakında The Siege adlı yeni bir event vuku bulacak MU’da ve büyük ihtimalle bu Dark Reign’in ve Osborn’un sonu olacak. Bazı dedikodulara göre Sentry ölecek ve deus ex machina olarak da tüm işi planlayan kişinin Mephisto olduğunu göreceğiz. Sentry ölmesin ama Mephisto iyidir, severim. Deus Ex Machina olsa bile abimdir.

Bu haftalık bu kadar valla, daha fazla yazamayacağım.

Bir Cevap Yazın

