CBR Reader Yazılımları

Internet üzerinde dolaşan birkaç adet CBR (ÇR’ler için standart dijital format) reader yazılımı mevcut. Bunlardan birçoğunu denedim, bazısından memnun kaldım, bazısı da beni bozdu:

CBR Reader: Güzel Program aslında. Basit ve sade. CBR dosyasının üzerine çift tıkladığınız zaman ÇR’yi tam ekran boyutunda açıyor. Birkaç farklı zoom seçeneği mevcut ancak sanki bazen yetersiz kalıyor gibi. Bunun dışında kaydadeğer hemen hiçbir özelliği yok nerdeyse.  Basit ve kullanışlı. Ciddi bir okuyucu değilseniz ancak arada bir cbr bakıyorsanız, bilgisayarın bir köşesinde durmasında fayda olabilir.  Ancak aşağı oku çok yavaş çalışıyor. Sayfanın altına inmek gereğinden uzun sürüyor. Klavye tuşları yerine mouse kullanmak daha akıllıca.

Comicial: Bu da sade ve basit bir program. En çok tutanlardan biri ancak ben memnun kalmadım. Öncelikle compaq mini’min drevamlı çökmesine neden oldu. Belki benim işletim sistemimle alakalı bir sorundu ancak en sonunda OS’yi bozarak işi formata kadar götürdü (Bu arada şu an Win 7 kurdum, işlemcim atom olmasına rağmen XP’den daha iyi perfomans veriyor.). Ayrıca yükleme çok uzun vakit alıyor. Eğer 1024 MB RAM’ varsa makinanızda, uzak durmanız gereken bir program. Bende oldukça sıkıntı yarattı.

ComicRack: Bu güzel işte. Hardcore okuyucular için düşünülmüş. Diğerlerinden ayrılan yönü “sade” olmaması aslında. Winamp’ın comic için yapılmış olanı gibi. Kendi library’si mevcut. CBR ve CBZ yanında PDF de görüntüleyebiliyor (bu iyi birşey mi aslında karar veremedim). Daha önceden belirlenen folder’ları otamatik olarak tarayabiliyor ve bulduğu uygun formatları kütüphanesine ekliyor. Kütüphanesi de oldukça kullanışlı; eğer dosyaların infoları muntazam biçimde oluşturulmuşsa, sayısından tutun volume’a, yayıncısından tutun yayınlandığı tarihe kadar birçok alandaki bilgileri gösterebiliyor, dosyaları buna göre düzenleyebiliyor. Görüntüleme için de diğer iki programdan daha fazla seçenek mevcut. Kendi zoom ayarlarınızı yapabiliyorsunuz fakar buna nerdeyse gerek bile yok. Ne kadar gelişmiş bir program olsa da makinayı özellikle Comisial’a oranla çok daha az yoruyor. İlk açılış sanırım database yüklemesinden dolayı biraz uzun zaman alıyor.Ancak bir kere açtıkran sonra tray modunda çalışmaya devam ediyor. Bunu yaparken işlemciyi kastırmaması da ayrı bir güzel. Kediyle oyumuz bundan yana.

Bir Yanıt Bırakın

