Sonbahar Temizliği

İyi bir “blogger” olmanın bazı kuralları var:

1. Blog’unuz bir konu çevresinde dönmesi gerkekiyor. İnsanların sizi takip etmesini istiyorsanız eğer, blogunuz ister sadece sizden bahseden kişisel içerikli bir blog olsun, ister spesifik konular çevresinde takılsın kendinize has bir tarzınız olması gerekiyor.

2. Blog’unuz bir konu çevresinde dönüyorsa eğer neden bahsettiğinizi iyi bilin, konuya hakim olun, atıp tutmayın. Emin olmadığınız şeylerden bahsetmeyin. Yeni bir tab açıp google’da sağlıklı bir arama ile istediğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz.

3. İnsanların dinleyecreği/okuyacağı şeyler söyleyin: Sadece kötü eleştrilerin, baştan savma yorumların olduğu bir blog’u, kimsenin takip edeceğini zannetmiyorum. Ortaya yeni , orjinal birşeyler koymanız gerek.

4. Ortaya yeni birşeyler koyduğunuza, etkileyici  bir post attığınıza inanıyorsanız eğer bunu insanlarla paylaşmaktan çekinmeyin. Kendinize güveniyorsanız eğer reklamınızı yapın ve söylediklerinizin arkasında durun.

5. Post’larınız hem içeriğine hem de yazım diline önem gösterin. Kötü yazılmış, anlaşılmaz cümleler, imla yanlışlarıyla dolu bir blogu,  kimsenin rahatça okuyabileceğini zannetmiyorum. Siz kendinizi o “bozuk” şekilde anlatıyor olabilirsiniz ancak karşınızdaki kişinin de bunu anlayabilmesi gerekir. Ortak dili kullanın. Q’larla W’lerle yazılarınızı süslemek ancak 16 yaşındaki emoların yapacağı bir harekettir. 16 Yaşında bir emoysanız  emo olmayı bırakın gidin Kibar Feyzo ve Süt Kardeşleri izleyin.

6. Önemli olan nasıl gözüktüğü değil, ne yazdığı. Muhteşem bir tasarım kullanıyor , her yeri konuyla alakalı resimlerle dolduruyor olabilirsiniz ancak blog’lar bakılmak değil okunamk içindir. Dolayısıyla görünüşten çok içeriğe önem verin. Bkz. madde 3 ve 5.

Bu kuralları başarılı bulduğum blogları inceleyerek oluşturdum ve  AVA’yı bu kurallar çerçevesinde şekillendirmeye karar verdim. Gereksiz bulduğum bazı postları ve kategorileri ortadan kaldırdım. Yine kategorileri daha anlamlı biçimde düzenlemeye çalıştım. Artık attığım her post’u birkaç kere okuyorum, olmayan okuyucularıma karşı postlarımı olabildiğince anlaşılır kılmaya çalışıyorum.

Peki neden hiç hit yok? Günde ortalama 2 kişi giriyor AVA’ya ve bunlardan bir tanesi eminim ki Yaman Bey. Dİğeri ise çoğunlukla facebook linkime tıklıyan kişiler. Dolayısıyla aslında hedef kitleye hiçbir şekilde ulaşamıyorum. Peki hedef kitle kim? Sanırım çizgi roman okuyucuları. Evet söyleyecek birşeylerim var; her ne kadar bu söyleyeceklerim çoğunlukla Amerikan  çizgi romanları hakkında olsa da. Biliyorum ki orda bir yerlerde birileri yaşıyor.

Gördüğünüz gibi bir (son)bahar temizliği yaptım. Blog’un konu içeriğini biraz daha daralttım. Birkaç düzenli şey daha eklemeyi düşünüyorum  ancak hala proje halinde.

Son olarak skin’i de değiştirdim. Olabildiğince sade ve içeriğe odaklı bir skin seçtmeye çalıştım. “Bakın ne kadar şık duruyorum” gibi bağırmasından öte sade ve anlaşılır bir blog bence çok daha “cool”. Logoyu değiştrmek istiyorum şu aşamada bir tek o var. Onun dışında memnunum ve uzun süre böyle kullanacağım gibi bir his var içimde. Hiç yoktan gelecek bahara kadar.

2 thoughts on “Sonbahar Temizliği

Bir Cevap Yazın

