Superman/Batman : Public Enemies

dvd-58Bugün maaşımı almam şerefine akşam yemeğine pizza sipariş ettim. New York. Getiren çocuğa da bolca bahşiş  verdim sanki çok zenginmişim gibi. Pizzayı yerken boş boş tv izleyeceğime bir film takıyım dedim. Geçenlerde iş olsun diye çekmiştim, hani öyle çok izlemeyi planladığım birşey falan değildi ama çıtır çerez tadında iyi gider diye düşündüm.

Filmimiz daha doğrusu çizgi filmimiz Superman/Batman: Public enemies. Sanırım geçen yıllarda DC evreninde geçen bazı olayların çizgi filme uyarlanmış hali. DC Comics biraz da Warner Kardeşlere ait olmasının avantajını kullanarak her sene 1 ya da daha fazla çizgi film çıkarır ve bunlar genel olarak ya Batman ya da Superman’dir (Marvel neden yapmıyor bunu bir türlü anlamıyorum). Genel olarak DC’nin çizgi filmlerini “bayık” diye tabir edebiliriz. Çünkü çizgi romanın aksine daha da ufak bir yaş grubuna hitap etmektedirler (ben iki yaş grubu için de yeterince büyük kalıyorum hatta iki yaş grubunu toplasak benimki ediyor olabilir). Dolayısıyla olaylar daha basit gelişmektedir ancak bu basitliği tamamlayacak aksiyonu yakalayamıyorlardı bir türlü.

Public Enemies bunu aşmış. Öncelikle çok uzun değil sanırım süresi, 1 saatin üstünde. Pizzaları lüp lüp yerken bir başladım izlemeye gerçekten bırakamadım. Otururup kitap okurum falan diyordum ama gerçekten de ekran başına oturttu beni. Olaylar gene oldukça basit biçimde akıp gidiyor çizgi filmin doğasının gereği olarak ancak aksiyon da bitmiyor. Bir ton DC karakterini Superman ve Batman’den dayak yerken/atarken görebiliyorsunuz. Captain Marvel ile Superman’in kapışması güzeldi valla. Tabii baş düşman gene Lex Luthor. Kıl herif. Hiç sevmem.

Valla çizgi film, küçük insanlar için yapılmış ama bir oturuşta izleniyor. Üstüne üstlük Louis Lane yok!! Taa en sonunda bütün olaylar bitince ortaya çıkıyor onda da konuşmuyor zaten. Hani normal bir film olarak değerlendirseydim bunu tabiki de aptal supak birşey derdim ama sonuçta çocuk filmi ve bir çocuk filmi için bence oldukça başarılı. Herkesin suratınının birbirine benzemesi dışında bir falsosu yok. Türkiye’de insanlar nedense bi Superman’i sevmezler. Herhalde çok “Amerikan” olduğu için. Valla seven varsa eğer tavsiye ederim. Büyük Mavi’yi izlemek çizgi film de olsa bence zevkli. Öptüm.

Reklamlar

5 thoughts on “Superman/Batman : Public Enemies

  1. Geri bildirim: Batman: Under The Red Hood « Ava Giden Avlanır

  2. bülent bey bu yazınızda marvel bunu neden yapmıyor demişsiniz marvelinde yaptığı animasyonlar var birkaçı şunlar;
    wolverine vs hulk
    doctor strange
    ultimate avengers
    bu animasyonların hepsini marvel animation age internet sayfasından bulabilirsiniz

  3. under the red hood bir başyapıt hele jokerin etrafında bulunan adamları kurşuna dizdiği sahne bu kesinlikle çocuklar için değil

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s