G.I. Joe: Rise of The Cobra

Son yıllarda 3D olayının abarması ile artık yapımcıların çekemeyeceği hemen hemen hiçbir film kalmadı gibi birşey. Hani 15 sene öncesine gitseniz bir Iron Man çekmek ya da bir Transformers çekmek tabiri caizse “göt” isterdi hatta, komik sayılmayacak bir film yapmak oldukça zordu. Ama dediğim gibi 3D gelişti, artk herşey ama herşey yapılabiliyor.

DÜn rise of the kopra’yı izledim. Şimdi bu filmden ne beklersiniz? Ya da bir transformers’tan. Karmaşık bir konu mu? Süper bir kurgu mu? Tabii ki hayır. Bu tip filmlerden kareografileri güzelce hazırlanmış, bolca 3D gömülmüş aksiyon beklersiniz. Ayrıca bu tip filmler genellikle 12-18 yaş arası erkek oğlanlar içindir. O yüzden konuya falan ihtiyaç yoktur.

Ama birader yani tamam konu yok, geçtik, aksiyona abanmışsınız ona da ok, 3D’nin a.q.’sunuz. O da tamam. Ama ne bu laçkalık ya. Yani kimse zaten süper bir film beklemiyor, yani arabaya dönüşen robotlardan zaten ne kadar mantıklı veya inandırıcı bir hikaye çıkarabilirsiniz ki? İmkanı yok. Ancak yapımcılar (Michael Bay, senden gerçekten nefret ediyorum) bu kimsenin zaten çok bir beklentisi olmayacak düşüncsiyle mi hareket ediyorlar. Ya öyle bile hareket etseler bu kadar rezalet bir film çıkmaz. Kötü bir film çıkar o kadar, zaten bu tip bir malzemeyle iyi film yapmak zor birşey. Ama bu rise of the kopra’yı izlerken sanki yapımcılar gerçekten özellikle kötü olsun, bütün klişeleri dolduralım, az buçuk film izleyen insanlar bunu izlesin ve bizden nefret etsinler gibi emellerle yapmışlar sanki filmi. Ya bir tane orjinal espri olmaz mı bir filmde? Hadi orjinal espri yok diyelim, sanki özellikle gidip klişe esprileri bulmuşlar gibi. Acaba hollywood’da bu tar filmler için bir senaryo ve diyalog havuzu mu var? Hani bir de işin komiği bu filmlerin senaryolarını yazan adamlara milyon dolar ödeniyor???? Nasıl ya? Herhangi bir kitapçıdan “senaryo yazım kuralları” ya da benzeri bir kitap alıp biraz pratik yapan bir kimse bu senaryoyu oluşturabilir. Ya da bu esprileri, bu diyalogları.

Yok ya bence bir bit yeniği var hakkaten. Yani o kadar kötüydü ki, özellikle kötü yapılmıştı. Özellikle diyalogları böyleydi. Hani evet malzeme zaten saçma: Dediğim gibiarabaya dönüşen robotlar, rengarenk kostümler içerisindeki özel timler. Ama ehh be. Ayrıca optimus prime’ın ağzı yoktur. Neden ağzı var lan filmde. Aynı şey G.I.Joe’da da var. Snake-Eyes’în neden ağzı var ulan??? Herif ninja işte. Olayı da konuşmamak. Neden ağız koydunuz hiç konuşmayan bir adama? Herşeyi geçtiniz o mu kaldı? Nanet olsun böyle filmlere. Dandik film izleme zevki bile bırakmıyor Michael Bay gibi herifler. Taglemiyorum ulan seni.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s