Ultimates: Avengers

26825new_storyimage4641204_full

Çizgi roman okuduğum kadar da blog okuyorum bugünlerde. Review’lar, ne biliyim tahminler falan. Açıkcası çizgi roman okumaktan çok keyif alsam bile dişime göre birşey henüz tam bulamamıştım. Sorun biraz şundan kaynaklanıyor: Özellikle marvel evrenini son yıllarda çok takip etmedim ve işler oldukça karışmış. Hani demek istediğim insan olayları takip etmekte zorlanıyor açıkcası.Kim kimdir, hangi ekip nooldu, o nerde bu nerde, kimin eli kimin cebinde belli değil.

Birçok blogda bu ayın tavsiyeleri arasında Ultimastes Avnegers’ı gördüm. Açıkcası bildiğim kadarıyla ultimates, marvel için alternatif evrenlerden biri. Hani her karakterin alternatif bir versiyonunu görüyoruz. Her karakterin yine aşağı yukarı hikayesi aynı, hepsi de aşağı yukarı birbirine benziyor, düşmanları bile aynı ama yine de hepsinde ufak da olsa çeşitli farklar var…diye hatırlıyordum. Marvel’ın yeni okuyucular için oluşturduğu bir evren olarak görebiliriz bunu. Ya da direk zaten hali hazırda olan karakterler ve hikayeleri kullanarak yarattığı bir ticari hamle. Seçin beğeninin. Ancak hatırladığım yönlerinden biri de bu ultimates’in daha genç okurları hedeflediği idi.

Şimdi yukarıda dediğim gibi birçok blog’ta tavsiye edilen bu ultimates avengers’a bir  şans vermeye karar verdim. Hani aslında avengers’ın çok fanı değilimdir. Ne cap. america, ne iron man, ne  hawkyeye ne de thor çok fanı olduğum karakterler arasında değildir ki avnegers esasen bunlardan kurulu bir ekip. Ama işte ultimates dediğim gibi biraz daha farklı. Bir kere Cap dışında hepsinin görünüşü biraz daha değişik. Hawkeye’ı mesela çok beğendim. Iron Man de bilakis öyle. Ama hepsinden önemlisi yukarıda demiiştim ya; daha genç nüfus için çıkarılıyor bu diye. Bence alakası yok. Hawkeye normal marvel evrenin ok taşıyan mor robin hood gibi birşey. Burda ise direk adamın heryerinden silah fışkırıyor. Gizli kapaklı seks öğeleri, bolca vahşet de görmek mümkün. Ayrıca bütün bunların yanında normal marvel evreninde beni en çok sıkan şeylerden biri sayfalarca süren konuşmalar. Burda ise hikaye yağ gibi, aksiyonla çok dengeli bir şekilde akıp gidiyor. Hani bir yandan sürükleyici, bir yandan da beylik ve dramatik laflardan uzak akıcı aksiyon dolu klasik bir çizgi roman hikayesi. Üstüne üstlük, hikaye normal marvel evreninden de oldukça farklı yerlere sapmaya hazırlanıyor gibi. Örneğin normal Marvel evreninde Captain America’nın baş düşmanı olan Red Skull, burda onun oğlu, ve üstüne üstlük normal evrendekine göre çok çok daha vahşi ve psikopat. Çok sevdim valla. Mark Millar tarafından yazılmış. Bakalım birkaç sayı içerisinde belli olacaktır Millar’ın olayı. Çizimler ise Carlos Pacheco tarafından yapılmış. O da ayrı bir leziz bence. Hani bilmiyorum ne kadar kabul görüyordur ama çizim açısından da bu seriyi ayrı bir beğendim. Tam benim sevdiğim tarz hafif realistik, bir yandan da gayet görsel. Renklendirme de tam örtüşmüş. Serinin daha ikinci sayısında olması ise ayrı bir artı. Sanırım Ultimates Avengers’ı uzunca bir süre takip edicem.

One thought on “Ultimates: Avengers

  1. Geri bildirim: Haftalık İnceleme « Ava Giden Avlanır

Bir Cevap Yazın

